Pandemi gölgesinde Eğitim üzerine söyleşi

Pandemi gölgesinde Eğitim üzerine söyleşi

Eğitim Bir Sen Tokat 1 No’lu Şube Başkanı Şaban Ceylan gazetemize verdiği özel röportajda, salgın sürecinden, eğitim çalışanlarının özlük haklarına, okullarda ki yardımcı personellerin ücretlerinden, odak analiz raporuna, hijyen ve uzaktan eğitimden, okul müdürlerinin karantina denetimlerinde yer almasına, öğretmenlerin özür ve eş durumu yer değişikliğinden, yeni atamalara dair birçok konuda açıklamalarda bulundu.

02 Eylül 2020 - 15:31 - Güncelleme: 03 Eylül 2020 - 10:48

Eğitim Bir Sen Tokat 1 No’lu Şube Başkanı Şaban Ceylan Okulların açılması dolayısıyla birlikte Gazetemiz Yazı İşleri Müdürü Sırrı Sürer ile özel röportaj yaparak soruları yanıtladı. Salgın sürecinden, eğitim çalışanlarının özlük haklarına, okullarda ki yardımcı personellerin ücretlerinden, odak analiz raporuna, hijyen ve uzaktan eğitimden, okul müdürlerinin karantina denetimlerinde yer almasına, Öğretmenlerin özür ve eş durumu yer değişikliğinden, yeni atamalara dair birçok konuda sorularımızı içtenlikle cevaplayan Başkan Ceylan, tüm konulara açıklık getirdi.

 

İşte Yazı İşleri Müdürümüz Sırrı Sürer ile Eğitim Bir Sen Tokat 1 No’lu Şube Başkanı Şaban Ceylan’ın özel röportajı:

 

Soru: Yaklaşık yedi aydır geçen zamana ve gelecek zaman tahminlerinize göre eğitimin dünya, ülkemiz ve şehrimiz açısından bir değerlendirmesi yapacak olursak eğitim hizmet kolunun yetkili sendikasının Şube Başkanı olarak görüşleriniz nedir?

“Öncelikle teşekkür ederek uzaktan eğitimle başlayan 2020-2021 eğitim-öğretim yılının, sorunların çözüme kavuştuğu, beklentilerin yerine getirildiği, taleplerin ivedilikle karşılandığı bir yıl olmasını dilerim.

Zor zamanların kendine has şartları, aşılması gereken eşikleri, alınması gereken tedbirleri hassaten yapılmasını salık verdiği özel işleri vardır. Böylesi zamanlar, kurumların hizmetlerinin nitelik değiştirdiği, bazı kısıtlamaların baş gösterdiği, yeni mecraların geliştiği, kişisel görev ve sorumluluk alanlarının değiştiği zamanlardır. İhtiyaç duyulan her gücün tedavüle sokulduğu, erdemli olmanın hayati önemi olduğu, fedakârlığın ve merhametin iliklere kadar hissedildiği imtihan günleridir.

Koronavirüs salgını, zorluğu yaşattı, aşılması gereken eşikleri gösterdi ve yapılması gereken hamleleri dayattı. Bu zorlukları dayanışmayla aşanlar, elindekini bölüşenler, sağlık için savaşanlar, eğitime nefer olanlar, asli olmayan görevleri gönüllü olarak yapanlar, sorumluluk sınırını ihtiyaç sahiplerinin bulunduğu son noktaya taşıyanlar güzel bir sınav verdiler, milletimizin gönlünde müstesna bir yer edindiler.

 

Eğitim çalışanlarımızın özlük haklarında herhangi bir kayıp yaşamaması çok önemli bir eşiktir

Salgın sürecinde dünyanın birçok ülkesinde ücretler tam ödenmezken, çalışanların mağdur olmaması için aldığımız inisiyatifler, yaptığımız girişimler nedeniyle ortaya çıkan sonuç sendikacılık adına tarihe geçti. Eğitim çalışanlarımızın özlük haklarında herhangi bir kayıp yaşamaması çok önemli bir eşiktir. Yine ücretli öğretmenlerimizin ücretlerini almaya devam etmeleri sosyal devlet ilkesi gereğince zorunlu adım ve sendikal anlamda önemli bir kazanımdır. Ataması yapılan fakat başlatılmayan öğretmenlerimizin sözcüsü olup yaptığımız görüşmeler, bakanlık nezdindeki girişimler ve dijital ortamlarda yaptığımız online etkinlikler, mağduriyetlerini bertaraf etme adına numune sayılacak işlerdendir ve büyük sendikal kazanımdır.

 

Dünyaya el uzatan devlet, varını paylaşan millet görüntüsü, bu zor zamanların en büyük hamlesiydi.

Teşkilatımızla bu süreçte yaptığımız online istişarelerle aldığımız kararlar, salgın dönemini oturarak değil üreterek geçirmenin yeni bir yoludur. Üyelerimize telefonla ulaşma, ihtiyaç duyanların kapısını çalma, zor zamanda da mesafeleri ortadan kaldırmanın, sendikacılığı yeni şartlara uyarlamanın güzel örnekleridir. Üst boyutlu ise, Dünyaya el uzatan devlet, varını paylaşan millet görüntüsü, bu zor zamanların en büyük hamlesiydi.”

 

Soru: Okulların yardımcı personel ve bütçe ihtiyacı karşılanmalı diyorsunuz hakikaten bu çok önemli. Karşılık buluyor mu talepler?

“Bulana kadar takibimizde olacak. Eğitim-öğretimin kronik sorunları arasında bulunan okullara bütçe verilmesi talebinin, korona virüs salgınıyla mücadele sürecinde okullarda yüz yüze eğitimin sürdürülebilmesi açısından çok daha önemli hale gelmiştir. Sağlıklı bir eğitim ortamının tesisi için okulların yardımcı personel ve bütçe ihtiyacı karşılanmalıdır. İŞKUR dan Toplum yararına çalışanların işe başlatmasını sabırsızlıkla bekliyoruz. Yardımcı hizmetler kadrolarının artırılarak Genel idari hizmetler sınıfına geçirilmesi özlük haklarının iyileştirilmesi bize ilaç gibi gelir.”

 

Soru: Covid-19 salgınının Gölgesinde Eğitim riskler  ve öneriler. Odak Analizi Raporu yayınladınız bunun içerisinde neler var ?

“Raporun ayrıntılarını geçen hafta kamuoyu ile paylaşmıştık. Derdimiz şu; dünya ve ülkemiz özel zamanlardan geçiyor. Yine dünyanın en özel işini yapan eğitimciler olarak bu kadar işinin arasında hem kovit ekseninde hem eğitimin hassasiyetleri ekseninde en iyi işler nasıl çıkartılabilir endişesini taşıyan bir yapı olarak Eğitim Bir Sen hem de yetkili sendika sıfatıyla da bir üretim içerisinde bulunduk. Sayın Bakan başta olmak üzere eğitimde başrol oynayan bütün kesimlerle raporumuzu paylaştık. Okullar açılacaksa belirli şartlar sağlandıktan sonra açılmalıdır dedik. Okulların açılması sürecinde hijyen boyutları, maske boyutları üzerine çağrılar yapıldı. Yine okulların açıldığı andan itibaren öğrencilerin sınıf içerisindeki durumları duruşları ve derslerin dağılımı, Zihinsel ve psiko sosyal refah, eksik müfredat , öğrenme kayıpları, sınıf ortamları üzerine kurgularımızı düşüncelerimizi kamuoyu ile paylaştık.

Burada en hassas konu yine uzaktan eğitim konusuydu. Pazar günü Bakan çok da açıklayıcı konuşmadı maalesef. Karambol var. Bu, Velilere de okullara da yansıyor. Her şartta elimizden geleni yapacağız, çocuklarımızın telafi eğitimleriyle pandemi zamanlarında öğrenme eksikliklerini tamamlayacağız.

Şu açık ki, uzaktan eğitim bir model olamaz. Eğitim okulda yüz yüze olur.”

 

Soru:  Maske , hijyen ve uzaktan eğitim için Velilere bir çağrınız var mı?

“Öğretmeni, okul idaresini, memuru, hizmetliyi öğrencisini ve okul toplumunun en önemlisi olan velileri hiçbir zaman göz ardı etmeden çalışmalar yapmamız gerektiğine inanıyoruz. Bu doğrultuda nasılsa okulumuza girip çıkan servis personeli, yemekhane personeli, okula girip çıkan bireyler okul toplumunun birer ferdidir her birinin sorumluluğu vardır. Velilerimiz de bu açıdan oradaki eğitimlerin sonuna kadar sorumluluğunu taşımak zorundalar. Hiçbir veli çocuğunun sorumluluğunu kabul etmiyorum diyemez. Uzaktan eğitimin çok çok önemli olduğu telafi eğitiminin vazgeçilmez bir konu olduğu bu süreçte velilerimize düşen görevi özellikle hatırlatmamız gerekiyor. Veliler bu işi desteklemezlerse başarıya ulaşamayız. Tokat ölçeğinden ifade etmeye çalışayım, 100 bin öğrencimizin olduğu bir ilde yaşıyoruz. Bu velilerimiz çocuklarımızın hadi gelin dediğimiz andan itibaren maskesine, hijyen durumuna, temas durumuna dair hiçbir şey yapmayacaklarsa hakikatten kovit için Tokat çok güzel bir yatak olur. Bu açıdan da velilerimiz kendi üzerlerine düşeni mutlaka yapmalılar. Uzaktan eğitim ve hijyene dair velilerimizi ciddi manada sorumluluk almaya önde bulunmaya davet ediyoruz.”

 

Soru: Okul müdürlerinin Kovit nedeniyle karantinada olan ailelerin denetlenmesinde görevlendirildi. Okul müdürlerine denetimler sırasında her hangi bir bulaşı söz konusu olması halinde öğrenci, veli ve öğretmenlere bulaştırma riski de var bunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

“İçişleri Bakanlığının genelgesi doğrultusunda okul müdürlerimiz görevlendirildiler. Hepsi arazide, bu sıkıntılı durumdan kurtulmak için devletin kendilerine verdiği görevi can siper hane bir şekilde yapıyorlar. Hepsinin elinde onlarca kişilik listeler var. Bir şekilde evlerinde karantinaya alınmış kovit tanılılarla ilgili adres takibi yapmaktalar. Okul müdürlerimiz hiçbir işi yapıyormuş gibi davranmaz o işin gereğini yaparlar. Bütün kapılardan, bir şekli ile bu hastalığı kapabilir. Diğer öğretmen ve öğrencilere taşıyabilir. Bu konuda da ciddi endişelerimiz var. Tabi okullar açıldı. Okul İdarecilerimize, öğretmenlerimize her zamankinden daha fazla görev ve sorumluluk düştüğünden öğretmenler asli görevleri dışındaki işleri yapmaya zorlanmamalı. Onları asli görevinden uzaklaştıran genel ve yereldeki tasarrufların önüne geçilmeli, bu konuda Bakanlık devreye girmelidir. Bu genelgeye dair bir eleştiriyi böylece koyabiliriz.”

 

Soru: Öğretmenlerin özür ve Eş durumu Yer değişikliği yapamayanlarla ilgili  talepleriniz vardı son durum nedir?

“Mazerete bağlı yer değişikliği talepleri karşılanmayan öğretmenlerin il-ilçe emrine alınması, kontenjan nedeniyle yer değişikliği talepleri karşılıksız kalanlara ikinci defa iller arası başvuru hakkı, yer değişikliği gerçekleşen ancak çeşitli sebeplerle mazeretleri karşılanmayan öğretmenler için ise iptal hakkı verilmesi talebimizde ısrarlıyız. Ayrı ilçelerde olup görevlendirme talebi olanlarında durumunu il Müdürümüz Murat Küçükali Beye ilettik. Olumlu cevap bekliyoruz.”

 

Soru: Yeni atamalar kapsamında Tokat’a kaç okul müdürü ve müdür yardımcısı ataması yapıldı. Sendikal dağılım durumu ne düzeyde?

Eğitim yöneticilerinde dönemsel eksiklikler ortaya çıkar. O doğrultuda şehrimizde Valilik tarafından yeni görevlendirmeler yapıldı. Yayınlanan yeni listeye göre il genelinde 14 okul müdürü ataması yapıldı. 13 tanesi sendikamızın üyesidir. Okul müdür yardımcıları ekseninde baktığımız zaman ilimizde 48 tane okul müdür yardımcısı ataması yapılmıştır. Bunların 34 tanesi üyemizdir. Diğerleri diğer sendikalara üye arkadaşlarımızdır. Atamalar yazılı sınava göre yapıldı. Hayırlı hizmet temenni ederim. Bir gerçeği ifade etmeden geçemeyeceğim. Eğitimde her zaman sorumluluk alma çabasındayız, çocuklarımızın ve ülkemizin geleceği için hizmet üretmek isteyenlerin öne geçmesini isteriz. Bunun için istekli arkadaşlarımızı özel eğitimlerden geçirmeye çalışıyoruz. Yöneticiliğe hazırlamaya çalışıyoruz. Bu kurslarımızla, kitaplarımızla, deneme sınavlarımızla bunları gerçekleştiriyoruz. 

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Su kanalındaki cesedin kimliği belirlendi
Su kanalındaki cesedin kimliği belirlendi
Yanan AVM’de hasar tespiti başladı
Yanan AVM’de hasar tespiti başladı