Tokat’ta yeniden Borajet mi uçacak?

Tokat’ta yeniden Borajet mi uçacak?

Ulaştırma Bakanlığı 2018 bütçe görüşmelerinde Tokat Havalimanı konusunu Bakan Arslan’a soran CHP Milletvekili Kadim Durmaz, “Neden şuan uçak uçmuyor” dedi. Bakan Arslan ise “Borajet’in şu anki sahipleri şirketi yeniden ayaklandıracak, yeniden küçük gövdeli uçakları temin edecek bir çalışma içerisindeler” diye yanıt verdi

07 Kasım 2017 - 10:43

Cumhuriyet Halk Partisi Tokat Milletvekili, Plan ve Bütçe Komisyon Üyesi Kadim Durmaz, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı 2016 yılı kesin hesap, 2018 yılı bütçesi üzerine söz aldı. Sayıştay raporlarından dolayı teşekkür ederek sözlerine başlayan Durmaz, Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan’a hitaben yaptığı konuşmada Tokat Havalimanı konusunu gündeme getirdi.

Nüfus bazında Tokat’tan daha küçük illere bile şuan uçak indiğini söyleyen CHP’li Durmaz,  “Tokat’ın 612 bin nüfusu var. Batman’ın 576 bin nüfusu var; Pegasus, Türk Hava Yolları, Anadolu Jet iniş yapıyor. Ağrı’ya, Ankara ve İstanbul’dan Türk Hava Yolları. Şırnak’a, Türk Hava Yolları, Anadolu Jet. Muş’a Anadolu Jet, Türk Hava Yolları, Pegasus.  Kastamonu’ya Türk Hava Yolları.  Amasya’ya Anadolu Jet, Pegasus. Nevşehir, Kars, Bingöl, Hakkâri, Erzincan, Iğdır… Bu liste uzayıp gidiyor. Ama Tokat’ın bu noktada mevcut havalimanını, yeni havaalanı yapılana kadar kullanmasının önündeki engellerin mutlak kaldırılması lazım. Tokat hem dört ayrı organize sanayi bölgesiyle… Ayrıca, yöre, yaş sebze ve meyve özellikle kısa sürede nakledilmesi gereken meyve bazlı iyi bir üretici bölge. Yatırımcının gelmesi, tarımsal ürünlerin sanayiyle geliştirilmesi için mutlak bu bölgedeki havalimanımızın çalışması gerekiyor .” dedi.

TOKAT HAVAALANINA RNP UYDU SİSTEMİ TALEBİ

Van’da bir pilot uygulama yapıldığını ve RNP uydu sistemi ile uçak inişi sağlandığını söyleyen Milletvekili Durmaz, sistemin Sinop, Sivas, Gazipaşa ve Kahramanmaraş havalimanlarında da uygulandığını hatırlatarak “Bu, Tokat’a niye uygulanmıyor? Bu uydu sisteminin maliyeti nedir? Ciddi bir maliyeti varsa, Bakanlık bütçesi yetmiyorsa, ben Tokat’ta sivil toplum örgütleriyle görüştüm Sayın Bakanım, biz bu cihazın bedelini ödeyip Anadolu Jet, Türk Hava Yolları, neyse bu uçakların Tokat’a bir an önce inmesini istiyoruz. Tokat’ta 612 bin kişi yaşıyor, dışarıda 1 milyon Tokatlı yaşıyor. O havaalanı kaçınılmaz” dedi.

TOKAT’TA NEDEN UÇUŞ YOK

Tokat Havalimanıyla ilgili özellikle “Neden şu an uçaklar uçmuyor, daha önce uçuyor?” dediniz, onu söyleyeyim. Malumunuz, küçük gövdeli uçaklar uçabiliyordu oraya, şu anki kısıtları nedeniyle, o da Borajet’in elinde vardı, Borajet uçuyordu ya da Borajet’in Anadolu Jete kiraladığı uçaklar vardı, Anadolu Jet uçuyordu ancak Borajet el değiştirdi, “leasing”den kaynaklı uluslararası piyasada borçları vardı. Dolayısıyla tamamen bu sektörden çıktı, uçakların bir kısmını geri verdi. Diğer uçaklarının da birbirini yedeklemesi anlamında, bakım onarımını yapıyorlardı, baktılar artık sürdürülebilir değil, Borajetin şu anki sahipleri şirketi yeniden ayaklandıracak, yeniden küçük gövdeli uçakları temin edecek bir çalışma içerisindeler. Onu yaptıklarında sadece Tokat değil, benzeri Siirt de dâhil birkaç yere küçük gövdeli uçaklarla uçma imkânı var. Öyle olabilecek. Uçakların kalkma sebebi bu” dedi. 

“ÖNÜMÜZDEKİ YIL TOKAT-TURHAL YENİ DEMİRYOLU HATTI YAPIMINA BAŞLARIZ”

Tokat-Turhal yeni demir yolu projesi etüt projesi için 21/8/2017 tarihinde ön yeterlilik ihalesi yapıldığını hatırlatan CHP’li Durmaz, projenin ne durumda olduğunu da sordu. Ulaştırma Bakanı Arslan’ın cevabı ise şöyle oldu: “42 kilometre uzunluğunda çift hatlı, elektrikli, sinyalli yeni demir yolu hattının yapılmasıyla ilgili çalışmalar yapılıyor. Ön yeterlilik ihalesi yapılmış durumda. Ön yeterlilik değerlendirmeleri bitmek üzere ve inşallah bu ayın sonu aralık ayı başında mali ve teknik teklifleri alacağız, önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde de tamamen bitirip yapıma geçmiş olacağız” dedi.

 

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..