Antrenman Günü 4
ERSOY AYÇELİK

ERSOY AYÇELİK

Antrenman Günü 4

19 Ağustos 2016 - 08:43

Okuyucumuzdan soru;
SİZCE CROSS FİT Mİ , NORMAL FİTNESS MI ?

İkisi amaçları ayrı olan sporlardır. Bazı hareketleri birbirine benzese de Fitness tamamen sağlık ve estetik üzerine kurgulanmıştır. Cross Fit ise dayanıklılık ve yüksek derecede beceri, gerektiren bir spordur. Hiç bir şekilde yükseklik korkusu olmayacak ve vücut gücü vücut ağırlığını rahat bir şekilde kaldırması gerekir Corss Fitte.

Antrenman Günü 4

Geçen hafta yazmış olduğumuz gibi bu haftada Mezomorph tipler üzerine konuşacağız. Bu tipler genetik olarak çok şanslıdır. Özel bir beslenmesi, olmasa dahi ve tüm supnametlere kullanmasına rağmen, bu sporda ciddi gelişmeler elde edebilecek şanslı bir vücut tipi. Genelde esmer insanlarda Mezomorph görülür. Kemik yapıları, kalça inceliği ve omuz genişliği bu tipleri vücut geliştirme ve Fitness'ta çok şanslı kılar. Ectomorph ile Mezomorph vücut tipleri arasında gece ve gündüz kadar fark vardır. Bir Ectomorphun 12 ayda ulaşabileceği  gelişime Mezomorph tipler sadece 3 ayda ulaşır. Pekii salonda 4. günde Mezomorph tipler nasıl çalışmalıdır. Kardiyo tamamen isteğe bağlı olmak üzere, antrenman seansları maksimum 45 dakika sürer, bu aşamada her zaman ki olduğu gibi bir büyük ve bir küçük kas grubunu birleştirdiğimiz zaman az tekrar yüksek ağırlık tekrarlarıyla en yüksek gelişimi elde ederler. Bunun yanına düzenli bir antrenman programı takviyesinde kullanabileceği aminoasit , karbonhidrat ve protein tozlarıyla 18 ayda çok ciddi bir kas kütlesine sahip olabilir.

Diğer vücut tiplerine nazaran Mezomorph tipi sinir sistemi daha kuvvetlidir, ve dinlenme aralıkları antrenmanda olsun, gece uyurken olsun çok daha az saatler gerektirir. Bugün antrenman günümüzün 4. gününde bütün vücut tiplerini antrenman şemasıyla birleştirip, salonda 1.2.3. ve 4. günü vücut tiplerine göre konuştuk. Salonumuza uyum sağlamakla beraber vücut tiplerimizi öğrendikten sonra; kendimizi hazırlamış olduğumuz 3 , 6 veya 12 aylık antrenman programlarını düzenli olarak gözden geçirip, belirlemiş olduğumuz hedef doğrultusunda bu programları laikiyle yerine getirip, yarıda bırakmamak , yılmamak, sakatlanmamak, aşırı sabırsız olmamakla beraber tek rakibinizin siz olduğunu unutmayınız.

Okuyucularımızdan önümüzdeki hafta için aktif fitness veya vücut geliştirme yapanlardan befor - after resimleri köşemizde paylaşacağız. Okuyucularım görüş ve fikirlerini e - mail adresimden benimle paylaşabilirler.

Son Yazılar