Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) tarafından yürütülen 2026 yılı hububat alım sürecinde ilk ödemelerin üreticilerin hesaplarına aktarılmaya başlandığını duyurdu. Açıklama, başta Tokat olmak üzere Türkiye genelindeki buğday ve arpa üreticileri tarafından memnuniyetle karşılandı.
Bakan Yumaklı'nın verdiği bilgiye göre, 3 Haziran'da başlayan hububat alımlarında teslim edilen ürünlerin ilk ödemeleri bugün üreticilerin hesaplarına yatırılıyor.
Tokat'ta Hububat Alımları Devam Ediyor
Hububat üretiminde önemli iller arasında yer alan Tokat'ta da çiftçiler ürünlerini TMO alım noktalarına teslim etmeyi sürdürüyor. Hasat sezonunun hız kazanmasıyla birlikte Türkiye genelinde şu anda 211 noktada devam eden alımların kısa süre içerisinde 600 alım noktasına çıkarılması planlanıyor.
TMO Tüm Ürünleri Satın Alacak
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, Toprak Mahsulleri Ofisi'nin kendisine teslim edilen ürünlerin tamamını almaya devam edeceğini belirtti. Ayrıca ürün bedellerinin, teslim tarihinden itibaren 21'inci günden başlayarak üreticilerin banka hesaplarına aktarılacağı ifade edildi.
Bakan Yumaklı: "Çiftçimizin Alın Terini Korumaya Devam Edeceğiz"
Bakan Yumaklı yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: "Toprak Mahsulleri Ofisi, 3 Haziran'da başlayan hububat alım sürecinde ilk ödemeleri çiftçilerimizin hesaplarına bugün aktarıyor. Kendisine getirilen ürünlerin tamamını alacak. Ürün bedellerini ise 21'inci günden itibaren üreticilerimizin hesaplarına aktarmaya devam edecek. Çiftçimizin emeğini ve alın terini korumaya devam edeceğiz."