Dün bir haber paylaşacam hiç hoşunuza gitmeyecek diye not yazdım.


Dün Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Demir Yolu Projesi’nin Delice-Çorum etabı için düzenlenen temel atma töreniyle ilgili açıklamaları, Karadeniz Bölgesi’nde yaşayanlara müjdeli bir açılıştı.

Ha Tokat için değil.

2029 yılında tamamlanması planlanan bu hat, saatte 200 kilometre hıza uygun tasarımıyla Ankara-Samsun arasını 2,5 saate, Çorum-Ankara arasını ise 1 saat 15 dakikaya indirecek. 5 istasyon, 8 tünel, 26 köprü ve viyadükle donatılacak bu modern demir yolu, yılda 12 milyon yolcu ve 14 milyon ton yük taşıyarak Samsun Limanı’nı Mersin Limanı’yla birleştirecek.

Bu proje, Türkiyemizi küresel ticarette lojistik bir merkez haline getirme hedefinin önemli bir adımı. Ancak bu büyük projeniniçinde bizim şehrimiz yine yok!

Tokatımız, ne yazık ki, sadece bu yeni projede değil, daha önce hizmete giren Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattında yok sayılmış bir şehir.

Tokatlılar, Ankara’ya ulaşmak için önce 50-60 kilometre uzaktaki Yıldızeli YHT istasyonuna gitmek zorunda. Tokat Belediyesi’nin Ekim 2024’te başlattığı TOKBÜS servisi, bu zahmeti bir nebze hafifletse de, şehir merkezinden hızlı trene erişmek için ek bir yolculuk yapmak, Tokat’ın ikinci sınıf bir muamele gördüğü hissini veriyor. Zaten öyle hissediyoruz.

Şimdi, Ankara-Samsun hattının Çorum ve Amasya üzerinden geçeceği açıklanırken, Tokat’ın bir kez daha bypass edilmesi, şehri bilmem ama beni hayal kırıklığına uğrattı.

Tokat, tarihi, kültürel ve tarımsal zenginlikleriyle Karadeniz’in incilerinden biri. Ancak altyapı yatırımlarında sürekli göz ardı edilmesi, Ankara’da kimsemiz yok, sahipsiziz dedirttiriyor.

Çorum ve Amasya gibi komşu illerin hızlı tren projelerine dahil edilmesine karşın, Tokat’ın neden bu planlarda yer almadığını soruyorum.
Coğrafi olarak stratejik bir konumda olan Tokat, neden yüksek hızlı tren ağının bir parçası olamıyor?
Nüfus veya ekonomik hacim gibi kriterler mi belirleyici, yoksa planlamada başka öncelikler mi devreye giriyor?

Tokat’ın bu ağa dahil edilmesi, şehirdeki tarım, turizm ve sanayi potansiyelini harekete geçiriri.

Tokat’ın tarihi dokusu ve doğal güzellikleri, hızlı trenle Ankara ve Samsun gibi büyük merkezlere bağlanırsa, turizm gelirlerinde ciddi bir artış olur.
Ayrıca, Tokat’ın tarımsal ürünleri, Mersin ve Samsun limanlarına daha hızlı ulaşarak ihracatta rekabet avantajı kazanır.

Ankara’nın, Tokat’ı demir yolu ağlarına entegre etme konusunda bir şeyler yapması lazım!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2025 raporlarında bahsedilen Turhal-Tokat demir yolu projesinden de ses seda yok!

Tokatımız ülkemizin kalbi olan bir şehir.

Hızlı trenin geçtiği her istasyon, sadece bir durak değil, bir kalkınma aracı.

Tokat’ı bu fırsatın dışında bırakmak, sadece bir şehrin insanlarının ulaşımını değil, bir bölgenin potansiyelini yok saymaktır.

Şimdiden kim ne yapacaksa yapsın, bilmiyorum kimin ne yapabileceğini, yapacağını 2029’da Samsun-Ankara hattı açıldığında, Tokat da bu hızlı tren ağının bir parçası olur.

Tokat, unutulmayı hak etmiyor.

Onun adamı bunun adamı diyerek geçirdiğimiz bu yıllarda, kaybettiğimiz büyük yatırımlara eyvah demeye devam etmeyelim!

Hoşunuza gitmeyeceğini söylemiştim.

Vesselam.