Türkiye'deki otoyollar, yeni bir döneme giriyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun son açıklamalarına göre, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından işletilen otoyollardaki gişeler, modern ve yenilikçi bir sistem olan Serbest Geçiş Sistemi'ne (SGS) dönüştürülüyor. Bu dönüşümle birlikte, toplam 106 gişe noktasından şimdiden 20'si bu yeniliğe kavuştu. Geriye kalan 86 gişe de yakın zamanda bu sisteme entegre edilecek, böylece vatandaşların otoyollardaki geçişi daha hızlı ve güvenli hale gelecek.

Uraloğlu'nun yazılı açıklamasında belirttiği üzere, bu dönüşümün temel amacı, gişelerdeki şerit seçme zorunluluğu ve hız düşümü nedeniyle oluşan trafik akışındaki düzensizlikleri ortadan kaldırmak. SGS'nin devreye alınmasıyla, trafik akışı kesintisiz bir şekilde devam edecek, bu da özellikle yoğun trafik saatlerinde büyük bir rahatlama sağlayacak.

İstanbul'da başlatılan bu yenilik, yol kesimlerindeki gişe adalarının ve kanopilerin kaldırılmasını içeriyor. Böylece, vatandaşların otoyollardan geçişi sırasında herhangi bir duraklama yaşamadan, kesintisiz bir şekilde ilerlemesi mümkün olacak. Uraloğlu, bu sistemin ilk olarak İstanbul'da hayata geçirildiğini, ancak planların Türkiye genelindeki tüm gişe noktalarında SGS'yi uygulamak olduğunu vurguladı.

Serbest Geçiş Sistemi, araç plakalarını otomatik olarak tanıyan teknolojiler kullanılarak çalışıyor. Bu sistem sayesinde, sürücülerin gişelerde durmalarına ya da nakit ya da kart ile ödeme yapmalarına gerek kalmıyor. Araçlar, gişeleri geçerken ödeme otomatik olarak ilgili hesaplardan yapılıyor. Bu, hem zaman tasarrufu sağlıyor hem de trafikteki akışı iyileştiriyor.

Uygulamanın genişletilmesiyle birlikte, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, vatandaşların otoyol kullanımlarını daha verimli ve konforlu hale getirmeyi amaçlıyor. Ayrıca, bu sistem çevresel açıdan da olumlu etkilere sahip. Daha az duraklama ve hızlanma, araçların yakıt tüketimini ve dolayısıyla karbon emisyonlarını azaltıyor.

Kısacası, Türkiye'de otoyollar artık daha akıllı. Serbest Geçiş Sistemi ile sağlanan bu yenilik, hem sürücülerin hem de çevrenin yararına. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın bu adımı, ülkenin altyapısını modernize etme ve vatandaşların yaşam kalitesini artırma yolundaki kararlılığını gösteriyor. Bu dönüşüm, kesintisiz trafik akışı, zaman ve yakıt tasarrufu gibi birçok faydayı beraberinde getiriyor.

İSTANBUL’DA TRAFİĞİ HIZLANDIRACAK ‘SERBEST GEÇİŞ SİSTEMİ’Nİ DEVREYE ALDIK

Uraloğlu, “Gözbebeğimiz İstanbul’da en büyük problemlerden biri trafik dedik ve bu noktada ne yapılması gerekiyorsa yapmak için kolları sıvadık. Gişelerde ödeme alma noktasında yaşanan trafik problemini takip ettik ve arkadaşlarımızla bu noktada neler yapabiliriz diye çalışmalar yaptık ve Serbest Geçiş Sistemi’ni devreye almaya karar verdik” açıklamasında bulundu.

Uraloğlu, saha düzenleme çalışmalarına devam ettiklerini vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Daha önce trafiğin hızını düşürmek amacıyla gişelerden geçiş sağlarken artık bu uygulamanın yerini serbest geçişe bırakıyor, böylece bu bölgede yaşanan trafik yoğunluğunun önüne geçiyoruz. 6 adedi İstanbul’da olmak üzere Türkiye genelinde 20 noktada Serbest Geçiş Sistemi dönüşüm çalışmaları tamamlandı, önümüzdeki günlerde İstanbul'un 5 farklı gişe bölgesinde daha uygulamayı planlıyoruz ve ihale hazırlıklarına devam ediyoruz, böylece trafik akışına da hız katmayı amaçlıyoruz."

Uraloğlu, “Serbest Geçiş Sistemi’ne dönüştürdüğümüz noktalar; Mahmutbey, Çamlıca, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Kurtköy, Şekerpınar’ı gişelerimiz oldu. ‘Serbest Geçiş Sistemi’ne yakın zamanda dönüştüreceğimiz noktalar ise Gebze, Samandıra, Ispartakule, Avcılar, Hadımköy olacak.” ifadelerini kullandı.

Muhabir: Murat Onur