Tokat genelinde fındık başta olmak üzere pek çok tarım ürününe ciddi zararlar veren istilacı kahverengi kokarca (Halyomorpha halys) zararlısına karşı çok kapsamlı bir biyolojik mücadele hamlesi başlatıldı. Tarım ve Orman İl Müdürlüğü koordinasyonunda yürütülen çalışmalar kapsamında, laboratuvarda özel olarak yetiştirilen binlerce samuray arısı, zararlının popülasyonunun en yoğun olduğu tarım arazilerinde doğaya salındı.
Orta Karadeniz Geçit Kuşağı Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü bünyesinde üretimi tamamlanan 6 bin 552 adet samuray arıcığı, özellikle fındık üretiminin kalbi konumundaki Niksar ilçesi ile Erbaa ilçesine bağlı Gökal Beldesi'nde eş zamanlı olarak doğal yaşam alanlarıyla buluşturuldu. Erbaa Gökal Beldesi'nde düzenlenen salım etkinliğine İl Müdürü Ömer Cebeci, OKTAEM Müdürü Dr. Duran Kılıç, Gökal Belde Belediye Başkanı Muhittin Hünerci, Erbaa İlçe Tarım ve Orman Müdürü Bekir Mazgal, Erbaa Ziraat Odası Başkanı Arif Yılmaz Köksal, teknik personeller ve çok sayıda bölge üreticisi katıldı.