1 Ocak 2025 itibarıyla yürürlüğe girecek yeni düzenleme, elektrik tüketim alışkanlıklarını değiştirecek gibi görünüyor. Özellikle elektrikli araçlarını evden şarj eden bireyler için maliyetlerin artacağı öngörülüyor.

Tokat'ta Türk-İslam Mimarisinin İncisi Camide Baykuş Figürünün Gizemi Tokat'ta Türk-İslam Mimarisinin İncisi Camide Baykuş Figürünün Gizemi

Elektrikli Araç Kullanıcıları İçin Kritik Düzenleme
Yeni yıl ile birlikte, yıllık 5 bin kilovatsaatin üzerinde elektrik tüketen aboneler devletin sağladığı sübvansiyonlardan yararlanamayacak. Aylık ortalama 417 kilovatsaat tüketimi aşanlar, daha yüksek fatura ödemek zorunda kalacak. Bu düzenleme 40 milyon elektrik abonesini etkilerken, özellikle elektrikli araç sahipleri için endişe verici bir durum yaratıyor.

Evden Şarj Edenler Daha Fazla Ödeyecek
Elektrikli araç sahiplerinin, araçlarının bataryalarını evden şarj etmesi durumunda yıllık 5 bin kWh tüketim limitini aşmaları kaçınılmaz görünüyor. TOGG T10X gibi elektrikli araçlar için ortalama batarya kapasitesinin 80 kWh olduğu göz önüne alındığında, bu araçların her ay 4-5 kez şarj edilmesi gerekiyor. Bu da ayda yaklaşık 350-400 kWh tüketime denk geliyor ve yıllık 5 bin kWh limitine çok hızlı bir şekilde ulaşıyor.

TOGG T10X Örneği Üzerinden Hesaplama
Örneğin, TOGG T10X modeli 450-500 km menzil sunuyor. Ortalama bir kullanıcının ayda 1.600 km yol yaptığını varsayarsak, aracın sık sık şarj edilmesi gerekiyor. Şarj için kilometre başına harcanan 0.53 TL gibi bir maliyet hesaplandığında, bu yeni düzenleme ile kullanıcıların ciddi bir yükle karşılaşacağı açık.

Elektrikli Araç Sahiplerini Bekleyen Zorluklar
Yeni düzenleme, temiz enerjiye geçişin hız kazandığı bu dönemde elektrikli araç sahiplerini düşündürüyor. Şarj maliyetlerinin artması, bireyleri farklı çözümler aramaya yöneltebilir. Ancak ev dışında şarj istasyonlarının ücret tarifelerinin de yüksek olduğu göz önüne alındığında, tüketiciler için ideal bir çözüm bulmak zorlaşabilir.

Muhabir: Sedat Özata