Tokat’ta toplu taşıma sisteminin Kentkart’a geçmesiyle birlikte başvuru merkezlerinde uzun kuyruklar oluşmaya devam ediyor. Özellikle 65 yaş üstü vatandaşların sabahın erken saatlerinden itibaren başvuru yaptığı Tokkart Başvuru Merkezi önünde bugün dikkat çeken bir olay yaşandı.
Sıra bekleyen yaşlı bir vatandaş fenalık geçirdi. Durumu fark eden çevredekiler hemen 112 Acil Sağlık ekiplerine haber verdi. Olay yerine kısa sürede gelen sağlık görevlileri, ilk müdahaleyi kuyruk alanında yaptı.
Yeni Ulaşım Sistemi Tokatlıları Kuyruklara Mahkûm Etti
Tokat’ta 1 Haziran 2025 tarihi itibarıyla toplu ulaşım sisteminde büyük bir dönüşüm yaşandı. Mevcut Tokkart uygulaması kaldırılarak yerine Kentkart sistemi getirildi. Vatandaşlar, bu geçiş sürecinde eski kartlarının geçerliliği sona ermeden Kentkart temin edebilmek için Özel Halk Minibüsleri Tokkart Başvuru Merkezi’ne akın etti.
Başvuru merkezinde en çok yoğunluğu ise 65 yaş üstü ücretsiz ulaşım hakkına sahip vatandaşlar oluşturdu. Günün erken saatlerinde başlayan kuyruklar öğle saatlerinde metrelerce uzadı.
Yeni Sistemle Neler Değişti?
Yeni uygulamayla birlikte Tokat’ta toplu taşıma araçlarında artık şu değişiklikler yürürlükte: Tokkart kaldırıldı, Kentkart uygulamasına geçildi. Tek binişlik kartlar iptal edildi. Artık QR kod okutularak biniş yapılacak. Yeni nesil kart okuyucular tüm toplu taşıma araçlarına yerleştirildi. Mobil ödeme ve banka/kredi kartı ile temassız geçiş uygulamaları başlatıldı. Kentkartlar, dolum makineleri ve online mobil uygulamalar aracılığıyla yüklenebilecek.
100 Bin Kişinin Kartını Yenilemesi Bekleniyor
Tokat Belediyesi ve özel halk minibüsleri yetkilileri, yıl sonuna kadar yaklaşık 100 bin kişinin kart değişimi yapmasının beklendiğini açıkladı. Yetkililer, vatandaşların acele etmeden sistemli şekilde başvuru yapmalarını ve yaşlıların mümkünse kalabalık saatlerde merkeze gelmemelerini önerdi.