D vitamini aynı zamanda güneş ışığı vitamini olarak da bilinir. Bazı durumlarda güneş ışığı bireyin vücudu için gerekli D vitamini düzeyine ulaşması için yeterli olmayabilir. Böyle durumlarda bu vitamini içeren sınırlı sayıda besinin tüketilmesi veya diyetin çeşitli ürünlerle desteklenmesi katkı sağlayabilir.

Erbaa Devlet Hastanesi'nde Yatak Kapasitesi Artırıldı: 205 Yatağa Ulaşıldı Erbaa Devlet Hastanesi'nde Yatak Kapasitesi Artırıldı: 205 Yatağa Ulaşıldı

D Vitamini Eksikliği Belirtileri Nelerdir?

D vitamini eksikliğinde yorgunluk, vücut ve kemik ağrıları, depresyon, ellerde veya ayaklarda karıncalanma, saç dökülmesi, baş ağrısı ve uykusuzluk gibi belirtiler ortaya çıkar. Uzun süreli ve aşırı D vitamini eksikliğinde kemik yoğunluğu kaybı, kemik erimesi ve kırık oluşumu da görülebilir. Çocuklarda görülen raşitizim hastalığı da D vitaminin uzun ve aşırı eksikliğinin bir belirtisidir.
D Vitaminin Faydaları Nelerdir? Ne İşe Yarar?

D vitaminin en önemli faydası vücudun kalsiyum ve fosforu emmesine ve tutmasına yardımcı olarak, kemikler yapısının sağlıklı oluşmasını ve sağlıklı kalmasını sağlamasıdır. Raşitizim hastalığının oluşmasını önlemede ve iyileştirmede de etkilidir.
D Vitamini Nelerde Bulunur?

Vücudun ihtiyacı olan D vitamini, en önemli kaynağı olan güneş ışınları dışında şunlarda bulunur:
Somon, uskumru ve sardalya gibi yağlı balıklar
Kırmızı et ve karaciğer
Tavuk ciğeri
Yumurta sarısı
Peynir ve tereyağı gibi süt ve süt ürünleri
Maydonoz
Isırgan otu
Kahvaltılık tahıllar D vitamini alınabilecek gıdalardır.

Editör: Haber Merkezi