Tokat'ta yeni sezon narince yapraklarına az kaldı Tokat'ta yeni sezon narince yapraklarına az kaldı

Karnabahar, sağlık açısından pek çok faydası olan bir sebzedir. Düşük kalorili olup, lif, vitamin ve mineral açısından zengin olan bu sebze,  özellikle C vitamini, K vitamini, folat, potasyum ve magnezyum içerir. Antioksidanlar açısından da zengin olan Karnabaharın kalp sağlığını desteklediği de biliniyor. 

Sindirim Sistemi Sağlığı açısından da oldukça önemli bir besin olan karnabahar, Lif açısından zengin olduğu için , sindirim sistemi sağlığını destekleyebilir ve düzenli bağırsak hareketlerini teşvik edebilir. Ayrıca iyi Bir C Vitamini Kaynağıdır. Bu faydaların yanı sıra, karnabahar çok yönlü bir sebzedir ve birçok farklı şekilde pişirilip tüketilebilir. Salata, çorba, püre veya kızartma gibi çeşitli yemeklerde kullanılabilir.
Ramazan ayını idrak ettiğimiz şu günlerde sindirim sistemi sağlığı açısından da oldukça önemli olan karnabahar ile iftar sofralarınıza hem sağlıklı hem lezzetli menüler hazırlayabilirsiniz. Fırında Soslu Karnabahar bu lezzetli tarfilerden biri. Peki Fırında Soslu Karnabahar'ın malzemeleri neler? Nasıl yapılır? İşte tarifi... 
Karnabahar3Fırında Soslu Karnabahar Malzemeleri: 
1 adet büyük boy karnabahar, 2 adet yumurta, 3-4 çorba kaşığı sıvı yağ, 1 çorba kaşığı yoğurt (tepeleme), 1 çorba kaşığı un, 2 çorba kaşığı galeta unu, 1/2 çay kaşığı karabiber, 1/2 çay kaşığı kimyon, 1/2 çay kaşığı toz kırmızı biber, 2 çay kaşığı tuz, 1/4 çay kaşığı zerdeçal.
Fırında Soslu Karnabahar yapılışı: 
Karnabaharı çok küçük olmayacak şekilde parçalara ayırıp güzelce yıkayın. Tencereye alın üzerini geçecek kadar su ekleyin. Bir miktar tuz da ekleyip 5-6 dakika kadar haşlayın. Haşlanan karnabaharları süzüp soğumaya bırakın. Sosu için tüm malzemeleri bir kaba alın ve karıştırın. Soğuyan karnabaharları sosa bulayın ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 15-20 dakika pişirin. Dilediğiniz gibi servis edip sıcak tüketebilirsiniz.

Muhabir: Mihriban Koçaker