Projenin yürütücülüğünü İstanbul Rumeli Üniversitesi Öğretim Görevlileri Reyhan Kesgin Üzen ve Merve Çevik Güngör üstlendi. Projede, gönüllü grafik tasarım programı öğrencileri de yer alarak, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine yönelik dikkat çekici ve eğitici görsel çalışmalar gerçekleştirdi.

Projeye ilişkin açıklama yapan İstanbul Rumeli Üniversitesi Öğr. Gör. Reyhan Kesgin Üzen, "Matematik Sokağı projesinin "Eğitimde İyi Örnek" olarak seçilmesi, eğitimde yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımların önemini bir kez daha gözler önüne serdi. İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından sergilenecek olan proje, diğer okullara da ilham vermesi açısından büyük bir öneme sahip. Matematik Sokağı projesiyle öğrencilerin matematiği daha eğlenceli ve akılda kalıcı bir şekilde öğrenmelerini sağlamayı hedefledik. Bu tür projelerin eğitimde yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımların önemini bir kez daha ortaya koyduğuna inanıyoruz'' dedi.

Eğitimdeiyiörnek 4 T O K A T H A B E R

Çayırova Çocuk Kulüpleri’nde yeni dönem başladı Çayırova Çocuk Kulüpleri’nde yeni dönem başladı

İstanbul Rumeli Üniversitesi Öğr. Gör. Merve Çevik Güngör ise, "Öğrencilerimizin matematiğe olan ilgisinin arttığını görmek bizler için en büyük ödül. Sosyal sorumluluk ve eğitimin bir araya geldiği bu projede yer almaktan gurur duyuyoruz. Bu tür projelerin yaygınlaşması ve farklı branşlarda da benzer çalışmaların yapılması, eğitim kalitesinin artmasına ve öğrencilerin derslere olan ilgisinin canlı tutulmasına katkı sağlayacaktır." ifadelerini kullandı.

Matematik Bilgisini Görsellerle Buluşturuyor

Matematik Sokağı projesi ile ilgili detaylı bilgi veren proje yürütücüleri şunları söyledi: ''Proje, öğrencilerin matematik bilgilerini pekiştirmek ve bu bilgileri sevdikleri görsellerle birleştirerek öğrenme sürecini eğlenceli hale getirmeyi amaçlıyor. Proje kapsamında, okulun duvarlarına matematiksel kavramlar ve problemler içeren resimlendirme çalışmaları yapıldı. Bu sayede öğrenciler, günlük yaşamlarında karşılaştıkları duvar resimleri aracılığıyla matematik bilgilerini görsel hafıza yoluyla öğrenme fırsatı buluyorlar. Matematik Sokağı etkinliği, öğrencilerin matematik bilgilerini taze tutmalarına ve matematiğe olan ilgilerini artırmalarına yardımcı olmayı hedefliyor. Görsel hafıza yoluyla öğrenme yönteminin kullanıldığı bu proje, öğrencilerin matematiğe karşı olumlu bir tutum geliştirmelerine katkıda bulunuyor. ''

Eğitimdeiyiörnek 3 T O K A T H A B E R

Sosyal Sorumluluk ve Eğitimin Buluşması

Proje, sosyal sorumluluk bilinciyle hareket eden SORUM ve İstanbul Rumeli Üniversitesi'nin iş birliği ile gerçekleştirildi. Projede gönüllü olarak görev alan grafik tasarım öğrencileri, hem topluma fayda sağlayan bir çalışmanın parçası olmanın hem de yeteneklerini sergilemenin mutluluğunu yaşadılar.

Eğitimdeiyiörnek 1 T O K A T H A B E REğitimdeiyiörnek 2 T O K A T H A B E REğitimdeiyiörenk 5 T O K A T H A B E R

Muhabir: Burhan Arar