Tokat Turizm Tanıtma Derneği Başkanı Kadir Özbilgin ve Yönetim Kurulu Üyesi Turan Arslan tarafından karşılanan ekip, çekimlerin yapılacağı mekanlardan birisi olan Sulusokak Sokağı’na götürüldü.
Burada Tokat İl Kültür Turizm Müdürü Abdi Dölek ile buluşan ekip, yapılan ayaküstü sohbetin ardından eski adı Yahudi Sokağı olan Halit Sokak’ta çekimlere başladı.
Halit Sokak’tan sonra çekimlere Taşhan’da devam eden ekip TUDER Yönetim Kurulu Üyesi Turan Arslan’ın kılavuzluğunda çekimlerin yapılacağı diğer mekâna; Çamlıbel’e götürüldü.
Çamlıbel Beldesi Belediye Başkanı Adem Akgül’ün destek, katkı ve konukseverliği ile buradaki çekimleri tamamlayan ekip, konaklayacağı otele döndü.

Ülkü Ocakları Genel Başkanı Tokat’ta: Kızılelma Teknolojiler Kulübü’ne Özel Ziyaret Ülkü Ocakları Genel Başkanı Tokat’ta: Kızılelma Teknolojiler Kulübü’ne Özel Ziyaret

Whatsapp Image 2025 05 12 At 21.58.24
Salı günü Çamlıbel Beldesi Aktepe (Bolus) Köyü’nde çekimlerini tamamlayacak ekip aynı günün akşamı Samsun’a dönecek.
Sessiz Çığlık-Melek Zamanı ekibi; Yönetmen/Yapımcı Fikret Aydın, Yönetmen Yardımcısı Esra Gökçü, Sanat Yönetmeni Zerda Efiloğlu, Kameraman Emirhan Yıldız, Kameraman Bera Dereci- Umut Can Kayar, Kameraman Yardımcısı Hana Emre Keleş, Kameraman Asistanı Hasan Emre Hiçyılmaz, Oyuncular Semih Koçak, Kader Atay-Oyuncu ve Emre Şahinter’den oluşmaktadır.


Sessiz çığlık- melek zamanı kısa tanıtımı

Bazı yolculuklar haritalarda değil, insanın içinde başlar. Sessiz Çığlık – Melek Zamanı, köklere dönüşün, bastırılmış duyguların ve söylenemeyenlerin hikâyesidir.
Can, Tokat’ın … Köyü'nde doğup büyümüş, gençliğinde şehirde kalmayı tercih etmiş biridir. Babası Hasan ise yıllardır büyükşehrin karmaşasında Tokat özlemiyle yaşayan, geçmişin kokusunu içinde taşıyan sessiz bir adamdır. Her sohbetin ucu mutlaka köye, odun dumanına, taş evlerin sessizliğine, dağların ardına varır. Hasan, çocukluğundan beri bir alışkanlık haline getirdiği gibi, köy yollarında station wagon’un bagajında yatmayı severdi. Oğluyla çıktıkları küçük gezilerde bile bu alışkanlığını sürdürür, dağları geriden izleyerek kendine ait bir yolculuk yapardı. Şimdilerdeyse, ancak Can’ın yoğun işleri arasında zar zor ayırabildiği zamanlarda bu özlemine kavuşabilir.
Can’ın içten içe âşık olduğu Melek de Tokatlıdır. Fakat Melek’in hayatı şehirde, katı bir eşin baskısıyla şekillenmiş, köyüne dönmek onun için bir hayalden öteye geçememiştir. Tokat’a adım atmak, onun için geçmişiyle ve özgürlük arzusuyla yüzleşmektir. Melek’in gözleri Can’ın içini yıllardır sızlatır, fakat kelimeler hep eksik kalır.
Bir gün Can, babasını köye götürmeye karar verir. Hem Hasan’ın özlemini dindirmek, hem de kendi iç dünyasında çözemediklerini anlamlandırmak için. Her şey birer simgedir bu filmde. Tokat’ın doğası, yalnızca bir fon değil, karakterlerin iç dünyasını yansıtan bir aynadır. Dağlarıyla derin, evleriyle sıcak, taş yollarıyla dürüst ve sarsıcıdır. Tokat; geçmişin, aidiyetin ve aslında söyleyemediklerimizin toprağıdır. Tokat’ın 900 adımda 900 yıllık atmosferi karakterlerin yürüyüşü izler taşır bunlarda birer metafordur.


Muhabir: Burhan Arar