Tokat'ta ikinci el otomobil piyasası önemli bir durgunluk yaşıyor. Bir zamanlar popüler bir yatırım aracı olarak görülen ikinci el otomobiller, artan faiz oranları ve değişen ekonomik koşullar nedeniyle bu özelliğini yitirdi. Bu durum, satışların ciddi oranda azalmasına ve ilan sayılarının artmasına neden oldu.

Kayseri'de Migros’tan Tarımsal Kalkınma İş Birliği Kayseri'de Migros’tan Tarımsal Kalkınma İş Birliği

Geçtiğimiz yıllarda yatırımcıların gözdesi olan ikinci el otomobiller, yüksek mevduat faizleri nedeniyle bir kenara bırakıldı. İlan sitelerinde Nisan ayında 750 bin civarında olan ilan sayısı, bugün itibarıyla neredeyse 1 milyona ulaşmış durumda. Yılbaşından önce bir aracın ilanda kalma süresi ortalama 15 gün iken, bu süre şu anda 2 aya kadar çıkmış durumda.

Geçtiğimiz yıl sıfır araç fiyatlarını dahi geçen ikinci el araç fiyatları, alınan tedbirler ve sınırlamalarla birlikte düşüş gösterdi. Ancak, yeni yılda sıfır araç girişinin artması ve yapılan kampanyalar, ikinci el piyasasını neredeyse durma noktasına getirdi.

Buna rağmen, sektör uzmanları fiyatlarda beklenen büyük bir düşüş öngörmüyor. Geçmişteki gibi fahiş fiyat artışları yaşanmasa da, fiyatlar düzenli olarak aylık yüzde 3 ila 5 oranında artmaya devam ediyor. Uzmanlar, 2023 model araçların uygun fiyatla satılmasının ardından, daha yüksek fiyatlı 2024 modellerine ulaşamayan tüketicilerin, ikinci el piyasasını daha hareketli hale getireceğini belirtiyor.

Tokat'taki ikinci el araç piyasasındaki bu durgunluk, araç sahiplerini geleneksel satış yöntemlerine yönlendiriyor. Alıcı bulmakta zorlanan birçok vatandaş, eski yöntem olan cam ilanlarına geri dönüyor. Araç satış sitelerinde ilan sayılarının artması ve satışların yavaşlaması, piyasada önemli bir dönüşümün işaretleri olarak değerlendiriliyor.

Bu gelişmeler, Tokat'ta ve Türkiye genelinde ikinci el otomobil piyasasının geleceği hakkında önemli ipuçları sunuyor. Satıcılar ve alıcılar için piyasanın nabzını tutmak ve uygun stratejiler geliştirmek şu dönemde büyük önem taşıyor.

Muhabir: Murat Onur